نوشته شده توسط : admin

یکی از بهترین کاربردهای سنگ ساختمانی، استفاده از آن برای دیوارهای ساختمان می باشد. اعم از دیوارهای داخلی و اعم از دیوارهای داخلی.

دیوارهای ساختمان علاوه بر اینکه به گونه ای وزن سقف و ساختمان را تحمل می کنند، در زیبایی ساختمان هم تاثیر بسزایی دارند.

پس باید از متریالی برای پوشش های دیوار ها استفاده کرد که هم نمای ساختمان را دوچندان کنند و هم بیانگر سلیقه صاحب ساختمان باشد.

به همین دلیل است که سنگ ساختمانی از پراستفاده ترین متریال ها برای دیوارها است. اما هر سنگ ساختمانی ای برای هر نوع دیواری مناسب نیست.

دیوارهای داخلی شامل دیوارهای زیر است:

  • دیوار لابی
  • راه پله
  • پذیرایی و اتاق ها
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • آشپزخانه، …

با درنظر گرفتن این موضوع که دیوارهای هرکدام از این قسمت ها، ویژگی های خاص خود را دارند، اما به طور کلی از اغلب سنگهای ساختمانی برای دیوارهای داخلی می توان استفاده کرد.

اما نکته ای که باید یادآور شویم، این است که برای دیوارهای داخلی که بیشتر جنبه تزیینی دارند، بهتر است از سنگ اسلب استفاده شود.

زیرا سنگ اسلب با به نمایش گذاشتن وسعت بیشتری از زیبایی سنگ ساختمانی، بهترین ابعاد سنگ ساختمانی برای این دیوارهای می باشد.

همچنین می توانید سنگ نما را متناسب با رنگ دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. از سنگهای تیره گرفته تا رنگی و روشن.

اصلی ترین کاربرد دیوارهای خارجی در دیوارهای نمای اصلی و دیوارهای حیاط و پارکینگ می باشد. این دیوارهای به دلیل قرار گرفتن در هوای آزاد در مقایسه با دیوارهای داخلی، بیشتر در معرض تخریب قرار دارند.

عواملی مانند تغییرات جوی هوا، تابش نور خورشید، آلودگی هوا، بارش باران، … تاثیر مستقیمی بر روی عمر سنگ دیوار دارند. به همین دلیل از همه سنگهای ساختمانی نمی توان استفاده کرد.

source: سنگ مناسب دیوار



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , قیمت سنگ دیوار , انواع سنگ دیوار , سنگ تراورتن دیوار , قیمت سنگ نما , سنگ دیوار حیاط ,
:: بازدید از این مطلب : 445
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 9 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

براي خريد سنگ ساختماني، زماني كه به بازار سنگ مراجعه مي كنيد با انبوهي از سنگ هاي ساختماني متفاوت مواجه مي شويد. اين تنوع زياد، كار شما را در انتخاب سنگ مشكل مي كند. به خصوص اگر سنگ مد نظر شما داراي انواع مختلفي باشد.

حال اگر سنگ درخواستي شما در خانواده سنگهاي مرمريت باشد، انتخاب مشكل تر از قبل مي شود. زيرا سنگ هاي مرمريت تنوع طرح و رنگ فراوان تري در مقايسه با سنگ هاي ساختماني ديگر دارند. همچنين فراوان ترين معادن سنگ در ايران، متعلق به مرمريت ها است.

اما گاهي به سنگهاي ساختماني اي برخورد مي كنيد كه هم رنگِ زمينه يكسان، هم طرح مشابه و هم محصول معادن يك شهر هستند. مانند سنگ هاي مرمريت قهوه اي جندق و مرمريت قهوه اي مهكام.

به سنگهاي مرمريت قهوه اي جندق و مهكام، سنگ مرمريت تار عنكبوتي هم گفته مي شود. زيرا بر روي زمينه قهوه اي اين سنگهاي طبيعي، هاله هايي به رنگ سفيد و طلايي وجود دارد. هرچقدر اين هاله يا تارها بيشتر باشد، سنگ ساختماني نماي زيباتري پيدا مي كند.

گاهي اكثر هاله ها به رنگ طلايي بوده و به گونه ي رعد و برق مانند در سطح سنگ پراكنده شده اند. تركيب رنگ قهوه اي و طلايي جلوه اي خاص، شيك و با شكوه به سنگ داده است.

به همين دليل اين سنگها از محبوب ترين سنگهاي ساختماني مرمريت به حساب مي آيند. و از پر استفاده ترين نوع سنگ كف براي ساختمان هاي لوكس مي باشند.

هردوي اين سنگها به دليل يكسان بود ويژگي ها، اغلب داراي قيمت يكساني مي باشند. دليلي كه باعث متفاوت بودن قيمت اين سنگ ها مي شود، عوامل متعددي دارد. براي مثال نوع فرآوري سنگ، ضخامت سنگ، ابعاد سنگ، … .

source: سنگ مرمريت قهوه اي مهكام



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ قهوه ای تیره , قیمت سنگ مهکام , سنگ پله قهوه ای , قیمت سنگ مرمریت ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 9 / 1399 | نظرات ()