نوشته شده توسط : admin

در بازار انواع کفپوش برای استفاده در کف ساختمان موجود می باشد، که در بین همه آنها سنگ کف از فروش بیشتری برخوردار است. زیرا سنگ ساختمانی ویژگی هایی دارد که آن را در مقایسه با متریال های دیگر به برتری می رساند.

ویژگی هایی مانند: مقاومت در برابر ضربه، سایش، آتش سوزی و حرارت، مواد شویند، زیبایی خاص، … . و درکنار این ویژگی ها، باید به طول عمر زیاد هم اشاره کنیم. مساله ای که در انتخاب کفپوش مناسب بسیار تاثیر گذار است.

سنگ کف از جمله موادی است که در طولانی مدت نیاز به تعوض ندارد و درصورت ترمیم هم نیاز به ترمیم کل کفپوش نمی باشد. مگر در موارد خاص. و همچنین اگر بر روی سنگ کف لکه ای ایجاد شود که نتوان آن را از بین برد، با کفسابی ساده، لکه به راحتی از بین می رود.

به همین دلیل است که سنگهای ساختمانی به خصوص سنگهای کف از جلا پذیری بسیار ایده عالی برخوردار هستند. فاکتور دیگری که در انتخاب کفپوش مناسب حائز اهمیت است، ایق حرارتی بودن آن است.

زیرا با پیشرفت تکنولوژی سعی بر این است که از موادی برای کفپوش استفاده کرد که به راحتی گرما یا سرما را انتقال دهد اما در مصرف انرژی هم صرفه جوی شود. در این مورد سنگ ساختمانی به خوبی از پس آن برآمده است، به ویژه برای سیستم های گرمایش از کف.

در زمان خرید سنگ کف باید به ۲ نکته توجه کنید.

۱- سنگ کف برای داخل ساختمان و بیرون ساختمان متفاوت است. بهترین سنگ برای داخل ساختمان سنگهای مرمر و مرمریت هستند. به ویژه سنگهای زمینه روشن سفید، کرمی، … . و برای بیرون ساختمان سگهای تراورتن و گرانیت.

۲- سنگی را انتخاب کنید که لیز نباشد. ازجمله ایراداتی که به سنگ ساختمانی گرفته می شود لیز بودن است. که خوشبختانه امروزه در مراحل فراوری سنگهای ساختمانی از موادی استفاده میکنند که لیز بودن سنگ را تا حد ممکن کمتر کرده است.

source: بهترين سنگ برای كف خانه



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ کف , قیمت سنگ کف , بهترین سنگ برای کف , انواع سنگ کف , سنگ کف ارزان ,
:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 3 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سنگ گرانیت همیشه به عنوان مقاوم ترین و محکم ترین سنگهای ساختمانی شناخته می شود. زیرا جز سنگهای آذرین به حساب می آید؛ و سنگهای آذرین هم در شرایط بسیار سختی تشکیل میشوند.

به همین دلیل است که سنگهای گرانیت جز معدود سنگهایی هستند که در تمام قسمت های ساختمان و معابر کاربرد دارند. اعم از نمای خارجی، نمای داخلی، پله و راه پله، محوطه و فضای سبز، مجتمع های عمومی، … .

اما در مقابل گرانیت ها از تنوع رنگ و طرح کمتری در مقایسه با سنگهای مرمر، مرمریت، تراورتن، … برخوردار هستند. بافت اکثر سنگهای گرانیت دانه به دانه است که به بافت گل پنبه ای شناخته می شود. اندازه این دانه ها از درشت تا کوچک در سطح سنگ دیده می شوند.

خانواده سنگ گرانیت مشکی دارای زمینۀ کاملاً مشکی هستند که گاهی به صورت مشکی پرکلاغی دیده می شوند و گاهی به صورت مشکی دانه های اشکی. منظور از دانه اشکی دانه های سفیدی هستند که در سطح سنگ پراکنده شدند.

سنگ گرانیت مشکی علاوه بر اینکه رنگ بسیار زیبایی دارد، به هیچ عنوان در برابر تابش نور خورشید تغییر رنگ نمیدهد (برعکس سنگهای مرمریت مشکی). این موضوعی است که باعث شده سنگ گرانیت مشکی در بازار سنگ بسیار پرطرفدار و پرفروش گردد

source: انواع سنگ گرانيت مشكی



:: موضوعات مرتبط: سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ گرانیت مشکی , بهترین سنگ گرانیت مشکی , اسلب گرانیت مشکی , قیمت سنگ گرانیت ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 3 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

رایج ترین ابعادی که سنگ ساختمانی با آنها برش داده می شود، سنگ اسلب و سنگ تایل می باشد. در واقع سنگ تایل دارای ابعاد ۳۰ * ۳۰، ۴۰ * ۴۰، ۶۰ * ۶۰، ۸۰ * ۸۰ است. اما سنگ اسلب دارای ابعاد متفاوت تری است.

سنگهای اسلب به سنگهایی گفته می شود که دارای ابعاد بزرگتری هستند. ابعاد ۲۲۰ * ۱۲۰یا حتی بزرگتر از آن با ضخامت ۲ یا ۳ سانتیمتر. و روش فراوری این سنگها به این گونه است که در معدن یا کارخانه تولید سنگهای ساختمانی، صفحه های بزرگتری از کوپ های سنگ را جدا می کنند. با دستگاه های مخصوصی همچون اره و وایر کات.

هرچقدر سطح سنگ ساختمانی بزرگتر و وسیع تر باشد، زیبایی بیتری از سنگ ساختمانی را به نایش می گذارد. که نتیجه آن می شود،  محیطی با زیبایی بی نظیر و لوکس. دیگر ویژگی های سنگ اسلب عبارتند از:

  • استحکام بیشتر
  • عدم نمایان بودن بندکشی
  • کاهش پرت و ضایعات در تولید
  • دقت و کیفیت در برش
  • کیفیت بیشتر نسبت به سنگ های تایل
  • حمل آسان
  • قابلیت ایجاد صفحه های بوک مچ و فورمچ
  • و …

اما چون این سنگها هم ابعاد بزرگی دارند و هم هزینه نسبتا بیشتری در مقایسه با سنگ تایل دارند، نمی توان آنها را در تمام قسمت های ساختمان به کار برد. بنابراین بهترین قسمت برای استفاده از سنگهای اسلب، دیوار های ساختمان هستند.

بهترین سنگهای ساختمانی در ابعاد اسلب، سنگهای مرمریت، مرمر و برخی از سنگهای گرانیت هستند. زیرا در سطح این سنگها رگه های رنگی وجود دارد. که این خطوط در ابعاد بزرگ سنگ، نقوش بسیار زیبایی را پدید می آورند. به ویژه سنگ هایی با زمینه های رنگی مانند مشکی، قرمز، قهوه ای، سبز، … .

source: بهترين سنگ اسلب 



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ لایم استون , سنگ ترامیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , ,
:: برچسب‌ها: قیمت سنگ اسلب , ملت سنگ , وزن سنگ اسلب , تفاوت اسلب و تایل , قیمت سنگ تایل ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 3 / 1400 | نظرات ()