نوشته شده توسط : admin

یکی از مهمترین موضوعات در زمان خرید سنگ نما، قیمت سنگ تراورتن است. به خصوص تراورتن کرم؛ چرا که یکی از پرفروش ترین سنگهای تراورتن است برای نمای ساختمان. و از آنجایی هم که نمای ساختمان وسعت نسبتا زیادی دارد و میزان سنگ مورد استفاده برای آن هم زیاد است، طبیعتا قیمت سنگهای تراورتن کرم اهمیت بیشتری هم پیدا می کند.

درنتیجه همه به دنبال خرید سنگ تراورتی هستند که در عین مقاومت و زیبایی بالا، از قیمت مناسب تری هم برخوردار باشند. ما در این مقاله به معرفی چند نوع از سنگهای تراورتن کرم پرکاربرد می پردازیم که قیمت مناسب تری هم دارند. البته ناگفته نماند که قیمت سنگ ساختمانی به فاکتور های زیادی بستگی دارد اما معمولا این سنگها، قیمت مناسبی دارند.

سنگ تراورتن در سالهای اخیر به واسطه معادن در دسترس، زیبایی، تنوع رنگ و طرح یکی از بهترین گزینه ها برای سنگ نما ساختمان و دیوارهای بناها است. اما مهمترین مساله که فروش تراورتن ها را زیاد کرده است، ویژگی های این سنگها می باشد. و سنگهای تراورتن کرم به دلیل زنگ زیبا و پرطرفداری که دارند، فروش بیشتری هم دارند.

سنگ تراورتن تکاب از جمله سنگهای آهک متخلخل بسیار زیبای بازار محسوب می ‌شود که با زیبایی خاص و منحصر به فرد خود توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. تراورتن تکاب که علاوه بر فروش داخلی با تقاضای خریداران خارجی نیز رو به رو است، در طرح ‌ها و رنگ ‌های متنوعی فرآوری می ‌شود.

سطح خارجی این سنگ به دلیل پوشانده شدن سوراخ ها با مواد رزین، در برابر سرماهای شدید به شدت مقاوم بوده و ایجاد ترک، خرد شدگی و ریزش نخواهد کرد. انواع سنگ تراورتن کرم طبق رنگ و درجه و هاله ‌هایی که روی سنگ پس از تولید وجود دارد سورت بندی می شوند.

source: ارزانترین سنگ تراورتن کرم



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , تراورتن کرم , تراورتن نما , سنگ نما , قیمت سنگ تراورتن , تراورتن کرم ارزان , سنگ نما ارزان , سنگ نما رومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 31 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از پرفروش ترین مواد ساختمانی که در بازار شناخته شده می شود، سنگ تراورتن سفید است. و این سنگ هر ساله محبوبیت بیشتری هم پیدا می کند. این سنگِ آهک برگزیده و بادوام، در اثر رسوبات معدنی از چشمه‌ های آب گرم یا غار های آهکی تشکیل شده؛ و از معادن مختلف در دنیا استخراج می شود.

و از آنجایی که سنگهای تراورتن سفید، اصلی ترین متریالِ ساختمانی برای ساخت این دو سبک نما هستند، تراورتن سفید در بازار ایران هم بسیار پرطرفدار شده است. اما میزان محبوبیت این دسته از سنگهای ساختمانی تنها به دلیل وجود این دو مورد نیست. بلکه ویژگی های دیگری هم هستند که باید به این دو مشخصه اضافه کرد.

سنگ تراورتن دارای ظاهری بسیار زیبا است که از آن هم می توان در نمای داخلی و هم در نمای خارجی یا بیرونی ساختمان استفاده کرد. و رنگ سفید یک رنگ خنثی، جذاب و محبوب است که حتی مشکل پسندان هم از این رنگ استفاده می کنند. چراکه به راحتی به هر سبک و رنگی ترکیب می شود.

سنگ تراورتن نما سفید مصالحی است که این دو ویژگی مهم را دارا می باشد. نکته جالب اینجاست که برخی از تراورتن های سفید زمانی که در برابر تابش نور خورشید قرار بگیرند، به مرور زمان سفید تر هم می شوند. همچنین به دلیل همین رنگ زمینه سفید، نگهداری از این سنگها راحت می باشد.

مورد دیگر، عایق حرارتی بودن تراورتن های سفید است. این سنگها به دلیل وجود خلل و فرج، به طور طبیعی مانند یک عایق عمل کرده و انتخابی مناسب به منظور حفظ نسبی دما بنا هستند.

اما اصلی ترین ویژگی های سنگهای تراورتن سفید طول عمر بالا، و ظاهر شفاف و صیقلی آنها است. ظاهر شفاف، طبیعی و متنوع آن جلوه ای شیک و لوکس به ساختمان می دهد. و طول عمر بالا، نیاز به هزینه مجدد برای بازسازی یا نصب مصالح جدید را از بین می برد.

source: سنگ تراورتن سفید



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ لایم استون , سنگ ترامیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: سنگ تراورتن سفید , قیمت سنگ تراورتن سفید , بهترین سنگ تراورتن سفید , ملت سنگ , تراورتن نما , خرید سنگ نما , سنگ سفید عباس آباد ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

آیا می دانید همه سنگهای ساختمانی، سنگ مناسب برای نما نیستند؟ معنای دقیق این جمله را می توان در مَثل هر گردی، گردو نیست کاملا متوجه شد. سنگهای ساختمانی به خصوص از نوع طبیعی آن یک متریال بسیار محکم و مقاوم می باشند؛ و از هر نوع سنگ ساختمانی می توان برای یک نوع کاربری استفاده کرد.

با این حال دسته مربوط به سنگهای نما، یعنی انواع سنگ نما که برای قسمت خارجی ساختمان استفاده می شود، تعداد بیشماری از سنگ طبیعی را در خود جای داده است. در بین این سنگهای نما، سنگ تراورتن کرم تکاب یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین سنگهای نما است.

اما آیا این سنگ نما، واقعا برای نمای ساختمان مناسب است یا سوار موج محبوبیت شده است؟ برای پاسخ به این سوال لازم ویژگی های سنگ نمای باکیفیت را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا پاسخ این پرسش در بیان همین ویژگی ها نهفته است.

سنگ نما باید فاقد ترک و پوسیدگی باشد. برای پی بردن به این موضوع می ‌توانیم با یک شی فلزی به سنگ ضربه بزنیم. اگر سنگ صدای ظروف چینی بدهد فاقد ترک و شکستگی است.

تراورتن کرم تکاب دارای جلوه ‌ای خاص و کم نظیر می باشد که پس زمینه کرم روشن تا شکلاتی دارد. از دیگر ویژگی های این سنگ تراورتن کرم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای تخلخل مناسب است
  • مقاوم در برابر ترک‌ خوردگی، خرد شدگی و ریزش
  • عایق نسبی برای حرارت و صدا به حساب می‌آید
  • در برابر ساییدگی، رنگ رفتگی و شکستگی 

بنابراین با این توضیحات می توان نتیجه گرفت که سنگ تراورتن تکاب سنگ مناسب برای نما است. معدن سنگ تراورتن تکاب در نزدیکی روستای آق بلاغ همدان از توابع شهرستان تکاب، در جنوب استان آذربایجان غربی واقع گردیده است.

در انتها فراموش نکنید سنگ نما باید دارای قطر مناسب جهت اسکوپ کردن باشد یا دارای خلل و فرج باشد که سنگ نما به خوبی به ملات بچسبد. سنگ باید دارای مقاومت و دوام در برابر عوامل مختلف فیزیکی و شیمیایی باشد.

source: تراورتن کرم تکاب سنگ مناسب برای نما



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, تراورتن کرم, سنگ مناسب برای نما, قیمت تراورتن تکاب, قیمت سنگ تکاب, قیمت تراورتن کرم, سنگ تکاب سفید, قیمت سنگ تراورتن کرم ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در میان انواع مصالحی که به منظور اجرا در نماسازی ساختمان به کار برده می شوند، می توان گفت سنگ نما ارزان، ارزش و طرفداران بیشتری را دارد. سنگهای نما برای ساختمان مانند لباس برای انسان ها می مانند. چراکه اولین موردی است که در دید هر ببینده ای قرار می گیرد و همچنین می توان گفت یکی از اولین مشخصاتی که افراد از روی آن قضاوت می شوند، لباس است.

نمای خارجی ساختمان هم دقیقا همینگونه می باشد. با این تفاوت که متریالی که برای ساخت نمای بیرونی به کار برده می شود، بر روی عمر مفید سازه هم تاثیر فراوانی دارد.

اما از آنجایی که میزانِ متریال مورد استفاده در نما (بسته به نوعِ نمای خارجی و مساحتِ کار) زیاد می باشد، اگر بتوان آن را به قیمت مناسبی تهیه کرد، میتوان هزینه های ساختمان را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد. به همین دلیل بیشتر معماران و طراحان به دنبال خرید سنگ نما ارزان هستند.

یک مورد مهم که اکثرا مالکان و طراحان تمایل دارند از سنگهای نما برای ظاهر بیرونی سازه خود استفاده کنند، قیمت نهایی ساختمان می باشد. همانطور که همه می دانند سنگ ساختمانی در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی قیمت بیشتری دارد.

سنگهای نمای طبیعی هم مانند سایر مصالح ساختمانی دارای درجه بندی کیفیت هستند و اگر سنگ نمایی به کار برده شود که کیفیت استاندارد را نداشته باشد، طبیعتا در کوتاه مدت نمای ساختمان ظاهر جذاب خود را از دست می دهد. پس بهتر است در زمانی خرید سنگ ساختمانی به خصوص سنگ نما ارزان، مواردی را که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، مدنظر داشته باشید.

نمای هر ساختمان با توجه به جغرافیا و منطقه آن باهم متفاوت هستند، درنتیجه متریال مورد استفاده در هر منطقه جغرافیایی هم متفاوت است. درنتیجه سنگ نما را مناسب با جغرافیای منطقه خریداری کنید.

source: فروش سنگ نما ارزان



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ نما ارزان , قیمت سنگ نما ارزان , فروش سنگ نما ارزان , سنگ ساختمانی , ارزانترین سنگ نما ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در اکثر شهرهای بزرگ و پر جمعیت، یکی از قدیمی ترین نماهایی که برای ساختمان ها، به وفور مشاهده می کنیم، نما رومی، ساخته شده با سنگ نما رومی است. این سبکِ نما علاوه بر اینکه ظاهر ساختمان را باشکوه می کند، به زیبا سازی فضای شهری هم کمک شایانی می کند.

با اینکه ساخت این نما در مقایسه با دیگر سبک های نمای خارجی، هزینه بیشتری می طلبد، اما همچنان نمایی است پرطرفدار در بین مردم. این موضوع در مناطق لوکس نشین شهرها بیشتر به چشم می خورد . جالب است بداتید این میزان از محبوبت تنها مربوط، به کشور ما نمی باشد، بلکه نمای رومی گستردگی جهانی دارد.

اما نمای رومی چه ویژگی هایی دارد که آن را به پر استفاده ترین نما برای قسمت بیرونی بناها تبدیل کرده است؟ لازم به ذکر است، نمای رومی و نمای کلاسیک، دو سبک متفاوت از هم هستند قسمت خارجی ساختمان می تواند به سبک های مختلف و با متریال های متفاوت طراحی شود. مانند نمای رومی، نمای مدرن، نمای کلاسیک، نمای ساده با تک متریال، … . و مصالحی مانند بتن، گچ، سیمان، چوب، شیشه، سنگ ساختمانی، … .

اما نما رومی، ظاهری است که از روم و یونان باستان الهام گرفته است. هرچند که بعد از ورود به ایران و در گذر زمان با بهره گیری از المان های ایران باستان دچار تغییراتی نیز شد.

هرچند که به طور علمی نما رومی ساده وجود ندارد، اما در عمل نمای رومی ساده، همان سبک است؛ با این تفاوت که بسته به نوع ساختمان و نوع طراحی، برخی از اِلمان های آن یا حذف می شوند و یا با جزئیات کمتری اجرا می شوند.

حال انتخاب شما چه نما رومی باشد چه نوع ساده آن، قطعا ساختمان شما با این سبک، جلوه ای خاص تر پیدا می کند. این موضوع هم بر روی زیبایی ما تاثیر گذار است و هم بر روی قیمت ساختمان.

source: سنگ نما رومی ساده



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: سنگ سنگ نما رومی , نما رومی ساده , قیمت سنگ نما رومی , سنگ نما ارزان , تراورتن کرم، سنگ نما ساده , سنگ نما رومی ساده , ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 2 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

اگر به نمای ساختمان ها دقت کرده باشید، قطعا متوجه شده اید که نمای خارجی اکثر ساختمان ها از سنگ تراورتن کرم ساخته شده اند. این موضوع در ساختمان های بزرگ و مجلل تجاری، اداری، پزشکی، گردشگری، … بیشتر هم به چشم می خورد.

شاید با خودتان بگویید این نما، یک نمای تکراری و قدیمی است، اما در کمال تعجب باید بگوییم این نما، با رنگ کرمش همچنان جز پرطرفدار ترین نماهای خارجی است. فرقی هم نمی کند نمای ساختمان، یک نمای رومی یا کلاسیک باشد یا یک نمای مدرن.

و در بین تنوع رنگی که دارد، تراورتن کرم از محبوبیت و فروش بیشتری برخوردار است. زیرا کرمی نه به سردی سفید است و نه به گرمای زرد. برای اکثر کسایی که رنگ سفید راضی کننده نیست برای شان، انتخاب بعدی کرم است. یک رنگی که قدیمی نمی شود و از پرکاربردترین رنگها در پوشش فضای داخلی و خارجی ساختمان به حساب می آید.

خوشبتانه خانواده تراورتن کرم تنوع بسیار زیادی دارد و سنگهای ساختمانی زیادی در این گروه قرار دارند. یکی از بهترین نوع آنها سنگ تراورتن کرم تکاب است. یک سنگ نمای بسیار زیبا که ویژگی های خیلی خوبی دارد.

تراورتن کرم تکاب یک تراورتن کرم بسیار مقاوم است با خلل و فرج مناسب. که حتی این خلل و فرج ها با رزین پر می شوند تا علاوه بر حفظ زیبایی، باعث استقامت بیشتر سنگ در برابر ترک و خرد شدگی نیز شود.

تخلخل در سنگ باعث می شود که انقباض و انبساط را دفع کند و در گرما و سرما، علاوه بر داشتن خاصیت عایقی. عمر بیشتری هم داشته باشد. وزن این سنگ نیز بدلیل داشتن همین خلل و فرج کاهش پیدا کرده و برای استفاده در نمای خارجی، بخصوص استفاده در ارتفاع زیاد، بسیار مناسب می باشد.

source: تراورتن کرم تکاب، یکی از بهترین سنگهای تراورتن



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, تراورتن کرم, قیمت تراورتن تکاب, تراورتن کرم روشن, قیمت سنگ تراورتن, سنگ نما تراورتن کرم, سنگ نما ارزان, سنگ نما رومی ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 2 / 1401 | نظرات ()