نوشته شده توسط : admin

ازجمله دلایل محبوبیت نمای رومی، استفاده کردن از سنگ نما رومی به عنوان مصالح اصلی است. همچنین اجرای طرح های پیچیده، زیبا و چشمگیر که مخصوص سبک نما رومی هستند. افزون بر این نمای رومی یک زندگی لوکس و مرفه را تداعی میکند.

در تایید این حرف می توانیم به بناهای باستانی باقی مانده از دوران باستان اشاره کنیم. و همانطور که مشخص است اکثر آنها، با سنگ مرمریت ساخته شده اند. برعکس ساختمان های امروزی که برای ساخت نما رومی از سنگ تراورتن استفاده می کنند. و این دوگانگی باعث شده سوالاتی مانند پرسش های زیر به دفعات از ما پرسیده شود.

ازجمله دلایل محبوبیت نمای رومی، استفاده کردن از سنگ نما رومی به عنوان مصالح اصلی است. همچنین اجرای طرح های پیچیده، زیبا و چشمگیر که مخصوص سبک نما رومی هستند. افزون بر این نمای رومی یک زندگی لوکس و مرفه را تداعی میکند.

حال سنگ مرمریت و مرمر به دلیل داشتن طرح های بسیار خاص و شیک در مقایسه با دیگر سنگ های ساختمانی، به بیشتر شدنِ این جلوه لوکس ساختمان کمک شایانی کرده اند. ولیکن سنگ مرمریت از جمله سنگ های طبیعی است که بیشتر برای نمای داخلی، سنگفرش، کف و پله مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین نسبت به تراورتن چگالتر و دارای منافذ کمتری بوده و فراوری آن برای کاربرد در داخل و خارج ساختمان متفاوت است. در حالت کلی استفاده از مرمریت با ساب براق، برای نمای بیرون استاندارد نیست و جهت بکارگیری آن در نما باید به نوع مرمریت، ساب، ضخامت و دیگر ویژگی های این سنگ توجه ویژه ای داشت.

source: سنگ نما رومی با مرمریت



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ نما رومی , قیمت سنگ مرمریت , قیمت سنگ نما رومی , خرید سنگ مرمریت , سنگ نما رومی سفید , سنگ نما رومی ساده, سنگ مرمریت کرم ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

منحصربه فرد بودن زیبایی ها در سنگهای اسلب بسیار زیاد است، به ویژه در سنگ کف. زیرا همانطور که می دانید اسلب استون دارای ابعاد بزرگی می باشد، و این بزرگی موجب می گردد که وسعت بیشتری از زیبایی سنگ در معرض نمایش قرار بگیرید. افزون براین با پیشرفت صنعت در زمینه فراوری سنگها، جلوه ای بسیار متفاوت تر و جذاب تر از این زیبایی ها ایجاد شده است.

اگر سنگ اسلب دارای رنگ زمینه سفید هم باشد، محبوبیت بیشتری پیدا می کند. چرا که رنگ سفید خود، یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین رنگها می باشد، و در اسلب استون ها هم بیش از سایر رنگها پیدا می شود. تعدادی از بهترین سنگهای اسلب سفید عبارتند از:

سنگهای اسلب در ورودی ساختمان ها، سرویس های بهداشتی، لابی های سالن های بزرگ، کف آسانسور، پشت شومینه و تلویزیون  و… کاربرد دارند. انتخاب آنها توسط سازندگان و معماران با توجه به سبک معماری ساختمان انجام می گیرد، از بین انواع سنگ مرمریت، سنگهای گرانیت، مرمر و کریستال.

مرمر مازراتی به دو صورت موج دار و بی موج برش خورده می شود. رنگ قهوه ای و تیره و رگه های سفید و شکلاتی، این سنگ را منحصر به فرد کرده است. سنگ مرمر مازراتی نیز مانند اغلب سنگ های مرمر قابلیت عبور نور را دارد و می توان همراه با نورپردازی از آنها استفاده کرد.

مرمر مازراتی نسبت به بقیه سنگ های اسلب قیمت بالاتری دارد و در مکان های خاص و لوکس استفاده می شود. خوشبختانه کشور ما معادن زیادی دارد که می توان از آنها استخراج سنگ را برای تولید سنگ اسلب به کار گرفت. و اسلب چینی ازنا دارای زمینه سفید رنگ با رگه های موجی شکل خاکستری است. این سنگ در دیواره و کف کاربرد وسیعی دارد.

source: قیمت سنگ اسلب سفید

 



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ اسلب , سنگ کف , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ اسلب , قیمت سنگ اسلب , سنگ اسلب سفید , قیمت سنگ اسلب سفید , خرید سنگ اسلب , قیمت سنگ اسلب کف , ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 24 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

استفاده از سنگ تراورتن نما بهترین متریال برای طراحی خلاقانه، شیک تر و با شکوه تر نمای مدرن است. با یک طراحی خلاقانه و جسورانه میتوان نمایی بسیار جذاب و دور از کلیشه های نمای رومی برای ساختمان ایجاد کرد. در ساخت نمای مدرن بیشتر از یک نوع متریال ساختمانی استفاده می شود، برخلاف نمای رومی یا کلاسیک. 

اما سنگهای ساختمانی ازجمله مصالحی هستند که هم در طراحی داخلی ساختمان و هم در نمای بیرونی ساختمان میتوان از آنها استفاده کرد. یکی از دلایل استفاده سنگ طبیعی ساختمانی در نما، مقاوم بودن آن است که طی سالها از بین نمیرود. بنابراین تنوع و گوناگونی انواع سنگ نما برای ساخت نمای مدرن بسیار زیاد میباشد. مانند سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، انواع مرمریت، لایم استون، سنگ های آنتیک، سنگهای مرمر، ، ... .

از بین سنگهای نمای ذکر شده، تراورتن ها بیشترین کاربرد را دارند. و پس از آنها مرمریت ها، مرمر ها و انواع گرانیت نیز بیشتر به کار برده می شوند. نمای مدرن این ویژگی را دارد که شما میتوانید نمای ساختمان خود را به گونه ای بسازید که مشابه آن در ساختمان های دیگر نباشد. اما از آن جایی که متریالی که در نمای خارجی ساختمان به کار برده میشود، در معرض بیشترِ از بین رفتن هستند، باید از مصالح ساختمانی مناسب استفاد کرد.

پس می توان نتیجه گرفت همانند سنگ نما رومی برای ساخت نما مدرن می توان تقریبا از همه سنگهای ساختمانی استفاده کرد. بنابراین زمانی که در مورد خانه هایی با نمای مدرن صحبت می کنیم، انتظار داریم شاهد نمای سنگی باشیم که مطابق با به روزترین روش ها ساخته شده باشد.

همچنین دارای خصوصیات زیر باشد: تاکید بر خطوط افقی و عمودی، استفاده از مصالح متنوع جدید و سنتی و ترکیبی از هر دو، عدم استفاده از تزئینات و تمرکز بر سادگی و عملکردی بودن، پرهیز از طرح های قرینه، بلکه استفاده از ترکیبات نامتقارن، ایجاد عمق و فضاسازی در نما. اما بدون شک مصالحی که باعث دیده شدن بیشتر و افزایش جذابیت نمای مدرن می شود، استفاده و ترکیب سنگ نما با مصالح ساختمانی دیگر نظیر چوب، شیشه، آجر، بتن، … است.

source: قیمت سنگ نما مدرن



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ نما , قیمت سنگ نما , سنگ نما مدرن، سنگ نما ساده , سنگ نما تراورتن , سنگ نما سفید , قیمت سنگ نما رومی , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

نوع رنگ سنگ پله ای که برای ساخت راه پله استفاده می شود، در فروش و قیمت گذاری ساختمان، نیز تاثیر زیادی دارد. چراکه با کمک نور پردازی های خاص و طراحی خلاقانه راه پله، می توان جلوه ای لوکس برای کل فضای داخلی ساختمان ایجاد کرد.

و رنگ سفید در این قیمت گذاری نقش زیادی را ایفا می کند. سفید مظهر و تداعی‌کننده پاکی، خلوص و آرامش است و حسی از پاکی و وارستگی در بیننده القا می ‌کند. به همین دلیل افراد بیشماری تمایل دارند از رنگ سفید در طراحی داخلی استفاده کنند، حتی به میزان خیلی کم. با اینکه خود یک رنگ خنثی محسوب می ‌شود اما به راحتی با رنگ ‌های دیگر ترکیب شده و به نوعی به دیگر رنگ ‌ها اجازه می ‌دهد خود را به نمایش بگذارند.

یکی از دلایلی که استفاده از سنگ پله را برای ساخت پلکان، بسیار رایج کرده است همین مورد می باشد. رنگ سفید از جمله رنگهای است که به وفور در سنگهای ساختمانی یافت می شود. مانند: سنگهای مرمریت، انواغ گرانیت، سنگ تراورتن، … . 

سنگ پله با زمینه سفید از تنوع بالایی برخوردار می ‌باشد اما اکثریت آنها قابلیت استفاده جهت راه پله را ندارند. در بین آنها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مرمریت جوشقان، سنگ چینی ازنا، مرمریت صلصالی، سنگ چینی قروه، ... .

سنگ ساختمانی مورد استفاده برای هر قسمت از ساختمان باید دارای ویژگی هایی باشد. سنگ پله هم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید دارای ویژگی های زیر باشد: جذب آب پائین، تخلخل بسیار کم، سطح براق و ساب پذیر، عدم واکنش با مواد شوینده، ... .

source: قیمت سنگ پله سفید ارزان



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: سنگ پله سفید , قیمت سنگ پله سفید , سنگ پله , ملت سنگ , قیمت سنگ پله , خرید اینترنتی سنگ پله , قیمت سنگ پله ارزان , خرید سنگ پله , قیمت سنگ پله تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

تراورتن سفید یک نوع محدود از انواع سنگ نما نبوده و دارای انواع مختلفی می باشد. که این سنگهای تراورتن سفید هم دارای قیمت بسیار بالا و هم دارای قیمت پایین یا همان ارزان هستند. عوامل متعددی بر تعیین قیمت سنگ تراورتن سفید تاثیر گذار هستند، ولیکن می توان گفت سطح کیفی سنگ موثر تر از موارد دیگر است.

صرفه جویی کردن در هزینه های ساختمان امری است مهم. بنابراین تهیه کردن مصالح و لوازم ساختمانی با قیمت مناسب یکی از ضروری تری کارهایی است کارفرمایان باید انجام دهند. سنگهای تراورتن سفید از جمله همین مصالح می باشد. با این حال این به این معنا نیست که تراورتن های سفید ارزان قیمت، کیفیت خوبی ندارند. بلکه برخی از آنها جز محکم ترین سنگهای تراورتن هستند.

عملیاتی مانند مرحله ی برش، مرحله ی ساب و پولیش، مرحله بهبود کیفیت سنگ، لبه زنی سنگ، … که خودِ این مراحل دارای بخش ها، دستگاه ها و مواد مختلفی هستند. حال بسته به هرکدام از این موارد قیمت سنگهای ساختمانی افزایش یا کاهش می یابد. و بسته به این موارد سنگ ساختمانی به درجه های زیر تقسیم بندی می شود.

source: قیمت سنگ تراورتن سفید ارزان



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , ,
:: برچسب‌ها: سنگ تراورتن سفید, ملت سنگ, قیمت سنگ تراورتن, سنگ تراورتن, ارزانترین سنگ تراورتن, قیمت سنگ تراورتن سفید, سنگ عباس آباد سفید, ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 6 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در گذشته تنها مکان هایی که از سنگ کف برای کفپوش استفاده می کردند، مکان های عمومی مثل مجتمع های اداری، پزشکی، تجاری، هتل ها، رستوران ها، … بودند. چرا که سبک ساختمان سازی و سلیقه مردم به گونه ای بود که کف خانه را با فرش، موکت، … می پوشانند.

نوع کفپوش خانه علاوه بر اینکه در روح و زیبایی کلی خانه تاثیر زیادی دارد، از آنجایی که ترمیم یا تعویض کفپوش زمان بر و هزینه بر است، اهمیت دقت در خرید کفپوش را بیش از پیش کرده است. کفپوش ‌های سنگی بر اساس رده‌ی کیفی، ضریب اصطکاک، میزان جذب آب و مدل‌شان برای فضاهای مختلف مناسب هستند.

انواع مختلفی از سنگ‌ های کف وجود دارند که برای کفپوش ساختمان مناسب هستند و می ‌توانند از بهترین ‌ها در این زمینه باشند. این سنگها عبارتند از: گرانیت، مرمریت، مرمر، چینی، تراورتن.

سنگ کف به ویژه در ابعاد سنگ اسلب از رایج ترین متریال های برای پوشش کف ساختمان های مسکونی به حساب می آیند. اما تنوع سنگهای ساختمانی مناسب برای کف زیاد است و انتخاب را سخت می کند. در این مقاله به نکته هایی اشاره کردیم که شما را برای داشتن انتخاب بهتر کمک می کند.

کفپوش پذیرایی خانه به خاطر رفت و آمد بیشتر و در معرض دید بودن، زیبایی و استحکام‌ مهمتر می گردد. سنگ اسلب به خاطر ابعاد بزرگی که دارد، انتخاب مناسبی برای کف پذیرایی می باشد.

چون مقاومت سنگ در برابر اجسام سخت و وزن ها زیاد و فشارهای سطحی اهمیت دارد، ضخامت سنگ انتخابی هم اهمیت ویژه ای پیدا می کند. زیرا ضخامت بالای سنگ کف میزان این مقاومت را بالا می برد. عدم جذب رطوبت و آب، و عدم لغزش دو فاکتور مهم بعدی هستند که باید به آنها توجه کنید.

source: خرید سنگ کف برای خانه



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ترا اونیکس , سنگ لایم استون , سنگ ترامیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: سنگ کف, ملت سنگ, قیمت سنگ کف, سنگ کف پذیرایی, سنگ کف لابی, سنگ کف خانه, سنگ کف تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 6 / 1401 | نظرات ()