نوشته شده توسط : admin

نما رومی و سنگ نما رومی از جمله پر استفاده ترینِ این نماها و مصالح ساختمانی به حساب می آیند. نما یا ظاهر بیرونی ساختمان از این جهت مهم است که (علاوه بر مواردی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم)، اولین عامل در جذب هر ببینده ای است. فرقی نمیکند ببینده، ساکنِ ساختمان یا مرتبط با افراد ساکن و یا عابر باشد، در هر حال نمای خارجی ساختمانی اولین عاملی است که هر ببینده را جذب یا دفع میکند.

نمای رومی سبکی از معماری است که از بناهای خاص کلاسیک روم و یونان قدیم الهام گرفته است. اما ورود آن به ایران دستخوش تغییرات شد و المان‌هایی از ایران باستان نیز به آن وارده شده است.

بخشیدن یک ظاهر با شکوه و پر ابهت، پیچیده و گران قیمت به ظاهر ساختمان های جدید از ویژگی هایی هستند که مالکان و معماران را ترغیب به استفاده از نمای رومی میکند.

و در کنار این ویژگی ها باید زیبایی خیره کننده نمای رومی را هم به آن اضافه کنیم. که این زیبایی را مدیون مشخصات خاص این سبک از نمای خارجی هستیم. مانند:

  • استفاده از سنگ نما
  • استفاده از ستون‌هایی کوتاه و بلند
  • اجرای قوس‌های بزرگ و نقش‌های برجسته
  • برخورداری از سقف بلند
  • تقارن در فواصل پنجره‌ها و ستون‌ها
  • استفاده از اشکال هندسی
  • قرینه بودن تمام اجزا
  • استفاده از سنگ نما رومی سفید یا زمینه روشن

بارزترین ویژگی نمای خارجی رومی، استفاده از سنگ ساختمانی طبیعی در ساخت آن می باشد. به ویژه سنگهای نما مانند تراورتن، گرانیت، مرمر، … . به همین دلیل بسیاری بر این باورند که نمای رومی، نمایی هزینه بر است.

source: سنگ نما رومی چيست؟



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ نما رومی , فروش ویژه سنگ نما , قیمت سنگ نما رومی , سنگ نما ارزان , تراورتن کرم ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 29 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سنگ مرمریت زیبایی بسیار خاصی دارد که این زیبایی در سنگ مرمریت مشکی جذابیت بیشتری پیدا میکند. همانطور که می دانید سنگ مرمریت سنگی آهکی است و رنگ مشکی در این سنگ به دلیل وجود کانی های کربن دار تشکیل می شود. هرچقدر میزان این کانی بیشتر باشد، رنگ مشکی یکدست و زیباتری در سنگ ایجاد می شود.

در چند سال اخیر استفاده از مرمریت مشکی برای نمای داخلی ساختمان، به ویژه برای مکان های خاص رو به افزایش بوده است. و دلایل این افزایش را می توان به وجود آمدن سبک مدرن در طراحی داخلی و ویژگی های رنگ مشکی برشمرد.

از مهمترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی داخلی ساختمان، استفاده از رنگهای ساده و بی آلایش، و دوری از تزیین و تجمل زیاد می باشد. چنین فضا حس آرامش و عملکرد گرایی بیشتری القا میکند. در مقابل در روانشناسی رنگ ها، رنگ مشکی نشانه قدرت و مقام است. درنتیجه علاوه بر زیبایی، آرامش و عملگرایی، بیان کننده قدرت هم می باشد.

سنگ مرمریت لاشتر با زمینه رنگی مشکی مایل به طوسی و رگه های سفید از دیر باز مورد استفاده و استقبال سازندگان بوده است. مرمریت لاشتر به چندین نوع مورد فراوری قرار می گیرد. مانند تیشه ای، سابیده ، هوند، تامبل ، سند بلاست.

مرمریت لاشتر برخلاف دیگر سنگهای مرمریت جذب آب بسیار پایینی دارد به همین دلیل می توان از آن در نمای خارجی استفاده کرد. مقاومت فشاری و سایشی بالا، دوام وطول عمرزیاد، صیقل پذیری عالی، استحکام بالا، بافت متراکم از دیگر ویژگی های این سنگ زیبا می باشند.

source: خريد سنگ مرمريت لاشتر



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , قیمت سنگ لاشتر , سنگ مشکی لاشتر , فروش ویژه سنگ , خرید سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

يكي از انواع سنگ ساختماني كه در دكوراسيون داخلي و خارجي كابرد فراواني دارد، سنگ اسلب مي باشد. سنگ اسلب به سنگ ساختماني طبيعي گفته مي شود كه داراي ابعاد بزرگتر از معمول مي باشد. ابعادي بزرگتر از ۲۲۰*۱۲۰ سانتيمتر.

در حقيقت سنگ اسلب از كوپ هاي سنگ خام كه از معدن استخراج شده و به كارخانه ارسال مي شوند، تهيه مي شوند. بنابراين ابعاد كوپ خام هرچقدر باشد، ابعاد سنگ اسلب هم همان اندازه مي شود.

از مزاياي سنگ اسلب مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • چسبندگي اين سنگ ساختماني: به دليل نصب توري در پشت سنگ در زمان فرآوري سنگ اسلب
  • تنوع بالا در رنگ و زيبايي: زيرا از تمام سنگهاي ساختماني طبيعي مي توان سنگ اسلب توليد كرد
  • نگهداري آسان
  • نداشتن بند كشي در زمان نصب: به دليل ابعاد سنگ، بندكشي در نصب سنگ ساختماني اسلب مشخص نيست.
  • امكان ايجاد انواع بوك مچ و فورمچ: به ويژه در طرح هاي خاص.

اسلب سنگي است كه هم در نماي خارجي و هم در نماي داخلي ساختمان كاربرد دارد. اما عمده كارايي آن در نماي داخلي ساختمان به عنوان كفپوش، ديوارپوش (آسانسور، شومينه، پشت تلويزيون، استخرهاي شيك)، ورودي ساختمان، كابينت و كانتر آشپزخانه، سرويس‌هاي بهداشتي لوكس و لاكچري، … در انواع ساختمان هاي مسكوني، تجاري، اداري، هتل ها، سالن هاي بزرگ و مجلل، … مي باشد.

source: قيمت سنگ اسلب مرمريت



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, خرید سنگ مرمریت, قیمت سنگ اسلب, بهترین سنگ مرمریت, خرید سنگ اسلب,خريد سنگ مرمريت ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 8 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

از اولین کارهایی که طراحان و معماران انجام می دهند، جست و جو در بین انواع سنگ نما برای استفاده در نمای خارجی ساختمان می باشد. زیرا نمای بیرونی ساختمان علاوه بر اینکه بر زیبایی ساختمان و شهر تاثیر بسزایی دارد، بر روی میزان مقاومت و عمر ساختمان هم اثر فراوانی دارد.

هرچند که در چند سال اخیر از متریال های دیگری مانند، چوب، شیشه، … برای نمای اصلی استفاده می شود، اما چرا همچنان سنگ نما طبیعی از انتخاب های اول است؟ زیرا مواد به کار رفته در نمای ساختمان باید دارای ویژگی هایی باشد.

در دسته بندی علمی، سنگ ها از لحاظ ساختار و روند شکل گیری مقاومت زیادی در مقایسه با متریال های دیگر دارند. افزون بر این سنگ نما ظاهری جذاب و خاص دارد که این زیبایی را هم به ساختمان منتقل میکند. اما همه سنگهای ساختمانی برای این امر مناسب نیستند. بهترین سنگ نما برای هر نوع ساختمانی عبارت است از:

سنگ تراورتن یکی از بهترین و پرفروش ترین انواع سنگ ساختمانی برای نمای خارجی می باشد. با توجه به بافت و ساختار سنگ تراورتن باید آن را جز سنگ های رسوبی قرار داد. و از آنجایی که در اثر رسوب کربنات کلسیم تشکیل می شود، جز سنگهای آهکی هم دسته بندی می شود.

و به سبب جنس آهکی و متخلخلی که دارد، به خوبی ملات در داخل منافذ آن فرو رفته و کاملا به بدنه ساختمان می چسبد. همچنین در بافت خود لایه ها و رگه های متنوعی دارد که بر زیبایی آن می افزایند.

گرانیت سنگی است که کاربرد فراوانی در قسمت های مختلف ساختمان دارد. علاوه بر این اگر دقت کرده باشید در اکثر مکان های عمومی در ساخت آنها از سنگ گرانیت استفاده شده است.

به این دلیل که گرانیت از خانواده سنگهای آذرین بوده و مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل تخریب کننده سنگ دارد. و یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از سنگ گرانیت، نمای اصلی ساختمان می باشد.

سنگ چینی، توده سنگهای آهکی یا دولومیتی است که در اثر عوامل درونی، نظیر درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده است. از این رو جز سنگهای دگرگون هم به شمار می رود. این سنگ که در خانواده سنگهای مرمریت قرار دارد اغلب دارای بلورهای درشت سفید و یا خاکستری روشن تا کرم می باشد.

رنگ روشن، شفافیت و ساب پذیری بالا، نفوذ آب ناچیز، مقاومت مناسب و قابل قبول، در دسترس بودن سنگ چینی، مقاوم در برابر خش و ضربه، … از ویژگی های این سنگ ساختمانی طبیعی هستند.

source: خرید سنگ نما



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, انواع سنگ نما, فروش ویژه سنگ نما, قیمت سنگ نما, خرید سنگ نما, قیمت انواع سنگ نما ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 3 / 8 / 1400 | نظرات ()