نوشته شده توسط : admin

امروزه از اولین انتخاب های طراحان برای مصالح تزیینی برای دیوار های داخلی، خرید سنگ می باشد. به ویژه سنگ های ساختمانی طبیعی با رنگ زمینه مشکی.

اما از آنجایی که این سنگها دارای رنگ تیره و مشکی هستند، برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که آیا نصب این سنگها برای دیوار کار مناسبی است؟ چرا که رنگ مشکی در روحیه تاثیر گذار بوده و ممکن است نتایج خوبی به همراه نداشته باشد.

در پاسخ باید بگوییم هرچند که این مساله به موارد مختلفی بستگی دارد، اما بله کار صحیحی است. چرای آن را در ادامه مقاله بیان کردیم.

سنگ ساختمانی مشکی برای دیوار: سنگ ساختمانی مشکی برای دیوار علاوه بر اینکه بد نیست، توصیه هم می شود. البته اگر به صورت صحیح و اصولی استفاده شود. رنگ مشکی از جمله رنگهایی است که خنثی بوده و با هر رنگ دیگری به راحتی هماهنگ می شود. همچنین باعث برجسته تر شدن اکسسوری های دیگر می شود.

علاوه بر این چشم نیاز به استراحت داشته و نگاه کردن به رنگ مشکی این استراحت تامین میکند. بنابراین استفاده از سنگ ساختمانی مشکی برای دیوار، این مورد را به راحتی میتوان برطرف کرد. به خصوص اگر از سنگ اسلب مشکی استفاده شود.

سنگهای طبیعی زیادی برای نصب بر روی دیوار وجود دارد. اما بیشترین سنگهای ساختمانی با زمینه مشکی در سنگهای مرمریت و گرانیت وجود دارد. مانند: سنگ مرمریت مشکی نجف آباد، سنگ گرانیت مشکی نطنز، گرانیت مشکی تویسرکان، مرمریت مشکی جندق، … . انتخاب و خرید هریک از این سنگها بستگی به سلیقه افراد و طراحان دارد.

source: سنگ مشكی برای ديوار



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , قیمت سنگ دیوار , سنگ ارزان برای دیوار , قیمت سنگ مشکی , سنگ مشکی نما ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 5 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در بین سنگهای ساختمانی برای کفپوش کردن ساختمان، افراد کمی هستند که دست به خرید سنگ تراورتن می زنند. زیرا این سنگ در مقایسه با دیگر سنگهای ساختمانی براق و صیقلی بودن کمتری دارد.

در مقابل بعضی از طراحان مات بودن سطح سنگ تراورتن را یک ویژگی مثبت و منحصر به فرد تلقی می کنند. و از این سنگ برای طراحی های خاص خود استفاده می کنند، از جمله برای سنگ کف.

با این حال تعدادی از سنگهای خانواده تراورتن، برای استفاده به عنوان کفپوش، نسبت به سایر سنگهای تراورتن از کیفیت بهتری برخوردار هستند. مانند: مانند سنگ تراورتن آتشکوه، طبس، خرمایی، انواع سنگ حاجی آباد، سنگ عباس آباد، کاشان، … . (البته سنگ تراورتن خرمایی یک نوع از سنگ نیست بلک روش خاصی از تولید و فرآوری سنگ ساختمانی طبیعی می باشد).

اما کدام یک از این سنگهای تراورتن برای استفاده در کف ساختمان مناسب تر هستند؟

بهترین سنگ کف: سنگ تراورتن از تنوع و مدل های زیادی برخوردار است که همگی، بسیار زیبا هستند. اما همه آنها ویژگی مناسب برای استفاده به عنوان سنگ کف را ندارند. در واقع یک سنگ ساختمانی مناسب برای کف ساختمان، باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • مقاومت کافی در برابر ساییدگی
  • عدم جذب آب
  • عدم لغزندگی
  • مقاومت در برابر خوردگی و مواد شوینده
  • استحکام زیاد
  • طول عمر بالا
  • امکان جلا خوردن و ساب‌پذیری در عین حفظ زیبایی

source: بهترین سنگ تراورتن کف



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ کف , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , خرید سنگ کف , قیمت سنگ کف , قیمت سنگ کف ارزان , بهترین سنگ کف , خرید سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 18 / 5 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

يكي ديگر از قسمت هاي ساختمان كه ميتوان با استفاده از خريد سنگ ساختماني آنجا و به صورت كلي نماي ساختمان را زيباتر كرد، باغچه و فضاي سبز است. طراحي محوطه و فضاي سبز، نيازمند عواملي مانند داشتن گياهان مختلف، انتخاب سنگ ساختماني مناسب و با كيفيت، نور پردازي، مبلمان، … مي باشد.

سنگ ساختماني بخاطر طبيعي بودن و انطباق فوق العاده با طبيعت، بسيار جذاب و زيبا است. سنگ طبيعي به خاطر خاصيت سه بعدي آن، مقاومت بالا و تنوع زياد از اولين گزينه ها در محوطه سازي است. با كمي ذوق و سليقه، امكان اجراي طرح هاي بسيار شگفت انگيز و زيبايي وجود دارد.

سنگ هاي طبيعي بهترين متريالي هستند كه هم براي كف ساختمان چه بيروني و چه داخلي كاربرد دارند. . اين سنگ ها به همراه خود، رنگ و بافت طبيعت را به خانه مي آورند. و گرمايي به خانه مي دهند كه امكان ايجاد چنين فضايي با استفاده از مصالح ديگر غير ممكن است.

كاربرد سنگ ساختماني در فض سازي محوطه: در صورتيكه بدنبال سنگ كف براي محوطه هستيد چند نكته را بايد در نظر داشت كه سنگ مورد نظر در برابر سرما و گرما مقاوم هست يا خير؟ همچنين ميزان مقاومت فشاري و ميزان جذب آب سنگ مورد نظر چقدر است. 

سنگ كف محوطه بدليل اينكه در معرض فشار، ناملايمات جوي و نور آفتاب قرار دارد بايد از مقاومت بالايي برخوردار باشد. همچنين براي سنگ كف محوطه بايد از نوع فرآوري آن استفاده شود. به طور مثال تيشه، فليم، … كه مانع سر خوردگي مي شود.

سنگ ساختماني براي مسير عبور: سنگ هاي طبيعي انواع مختلفي دارند و هر كدام از آنها ويژگي هاي منحصر به فرد و كاربرد هاي گوناگوني دارند. اگر از سنگ در جاي مناسب خود استفاده شود، مي توان انتظار داشت كه تا ساليان سال اين سنگ مي تواند ضمن زيبايي، استحكام خود را هم حفظ نمايد.

محل عبورِ بين فضاي سبز و درختان را، با استفاده از سنگ ريزه ها طراحي كنيد. زيرا براي آبياري درختان و آسيب نرسيدن به گل ها، نياز به عبور و مرور است. استفاده و خريد سنگ نما مقاوم و حتي تركيب آن با مصالح ديگر پيشنهاد جذابي است. طراحي خاص با سنگ ها، موجب جلب توجه و دعوت كنندگي شده، و فضا را از يكنواختي در مي آورد.

ديوارهاي كوتاه محوطه را مي توان با سنگ هاي لاشه اي با ابعاد بزرگ تر پوشاند. خاصيت سه بعدي و طبيعي بودن آن ها، زيبايي فضا را دو چندان مي كند. و فاصله ي بين سنگ ها، فرصت رشد دانه و گياهان است كه خود آنها تركيب جالبي را نشان مي دهد. براي ساخت مسيرهاي عبوري و ديواره هاي كوتاه نيز، سنگ هاي لاشه اي بسيار مناسب و زيبا هستند.

source: خريد سنگ برای محوطه سازی



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ نما , سنگ کف , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, محوطه سازی با سنگ, قیمت سنگ ساختمانی, سنگ ریزه محوطه سازی, سنگ برای کف حیاط ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 5 / 1400 | نظرات ()