نوشته شده توسط : admin

یکی از پرفرش ترین مصالح برای ساخت راه پله، سنگ پله می باشد. تنوع سنگهای ساختمانی طبیعی هم زیاد است، طبیعتا باید قیمت های متفاوتی هم داشته باشد. از سنگ پله گران قیمت گرفته تا ارزان قیمت. اما چه فاکتورهایی باعث کاهش یا افزایش قیمت می شوند؟

راه پله عموما در قسمت های مشخصی از بنا ساخته می شوند، مانند: راه پله های ساختمان های چند طبقه، خانه های دوبلکس، ورودی ساختمان ها، حیاط خانه ها و … . و همانطور که همه می دانیم پلکان قسمتی از سازه است که توسط افراد داخل و خارج شونده دیده می شود.

بنابراین سنگهای پله علاوه بر دارا بودن استحکام و خواص مکانیکی مطلوب، باید به گونه ای باشند که موجب زیبا سازی ساختمان و محوطه نیز شوند. درنتیجه بیشتر افراد بر این باورند که فاکتور زیبایی در تعیین قیمت سنگ پله بیشتر از سایر موارد تاثیر گذار است.

درصورتی که اینطور نیست. نه اینکه زیبایی و منحصربه فرد بودن رنگ و طرح سنگ اهمیت زیادی بر قیمت سنگ نما پله نداشته باشد، اما فاکتورهای مهم دیگری هم هستند. ازجمله:

  • ساختار طبیعی (نوع سنگ ساختمانی)
  • ماندگاری بالا
  • استحکام بالا
  • عدم ترک و شکستگی
  • تنوع رنگ و طرح
  • قابلیت شستشو و عدم واکنش با مواد شوینده

ما یک مورد وجود دارد که در تعیین قیمت سنگ هم اهمیت دارد و هم ندارد، و آن مورد محل قرار داشتن پلکان است. یکی از مهمترین معیارها در انتخاب سنگ پله را می توان به دو فاکتورِ ساخت پلکان در داخل بنا و خارج بنا تقسیم کرد.

به این دلیل که جنس سنگ و فراوری های سنگ نسبت به کاربرد در یکی از این دو حالت تغییر میکند. پله در فضا های داخلی غالبا و اصولا باید زیباتر، ظریف تر و با سطحی براق و شفاف باشد. اما در فضای خارجی باید استقامت در برابر شرایط سخت را داشته باشد.

source: قیمت سنگ پله



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ, سنگ پله, قیمت سنگ پله, سنگ پله ارزان, خرید سنگ پله, قیمت سنگ پله ارزان, سنگ پله گرانیت, قیمت سنگ پله تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ویژگی دیگرِ برتر نمای رومی این است که این المان ها با تمام جزییات و پیچیدگی ها، با انواع سنگ نما به ویژه سنگ تراورتن اجرا می شوند. اگر ساختمان های روم باستان را به خاطر دارید، باید بدانید نمای ساخته شده با سنگ نما رومی الهام گرفته از آن است؛ که به مرور زمان در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد. اما ورود اش به ایران با تغییراتی همراه بوده است و بیشتر از بنهاهای دوره هخامنشیان و بعد از آن تاثیر گرفته است.

سبک طراحی برای فضای بیرونی ساختمان ویژگی هایی دارد که در سبک های دیگرِ نما، کمتر به این اِلمان ها و ویژگی ها پرداخته می شود. المان هایی که شاید پیچیده به نظر برسند؛ اما نگاه هر بیننده ای را به خود جلب میکند. زیرا هر بیننده ای با نگاه کردن به نمای رومی، ویژگی هایی مانند قدرت، استحکام، عظمت و زیبایی در نظرش تداعی می شود.

اما این مشخصات نمای رومی چه هستند که این صفات را به همراه دارد؟ استفاده فراوان از باند های ابزاری طولی در امتداد طبقات و مرز بندی ها به صورت ساده و طرح دار. استفاده از کتیبه ها، تابلو سنگ ها، گل و طرح های سنگی، تاج و سردر، ... .

source: ساختن خانه با سنگ نما رومی



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ تراورتن , سنگ گرانیت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ نما , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ نما رومی , قیمت سنگ نما رومی , سنگ نما , سنگ نما رومی سفید , قیمت سنگ نما ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

یکی از مهمترین معیار های انتخاب سنگ نما، موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی است. مثلا در شرایط آب و هوایی که باران و برف و یخ بندان است، باید از سنگ نماهایی استفاده شود که تخلخل کمی دارند. زیرا ممکن است مجب متلاشی شدن سنگ شود. در این زمینه سنگهای تراورتن پیشتاز هستند.
بیشتر مشتریان و خریدارن ترجیح به خرید سنگ نما ارزان دارند. زیرا هزینه های پروژه های ساختمان سازی بسیار بالا است. بنابراین با خرید سنگ نما ارزان می توانند این هزینه ها را به میزان چشم گیری کاهش دهند. اما فراموش نکنید قیمت سنگ نما براساس فاکتورهای مختلفی انجام می شود و به صورت یکجا در نوع درجه یا سورت سنگ، مشخص می شود.
سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل زیبایی، رنگ روشن متمایل به سفید، مقاومت بالا، صیقل پذیری عالی، تخلخل کمتر نسبت به سایر تراورتن ها، مقاومت زیاد در برابر باران های اسیدی و رنگ و طرح زیبا جزء منحصر به فردترین تراورتن های دنیا می باشد.
از جمله عوامل مهم بر روی شکل گیری رنگ و طرح سنگ تراورتن عباس آباد وجود عناصر موجود در آن یعنی آهن، کلسیم و … می باشد. و هرچه عناصر محلول در آب این منابع مقدار جزیی تری داشته باشد، رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود. این سنگ معمولا قیمت بالایی دارد اما عباس آباد درجه 2، در بین انواع سنگ نما ارزان قرار می گیرد که از کیفیت خوبی هم برخوردار است.
سنگ تراورتن عباس آباد به دلیل زیبایی، رنگ روشن متمایل به سفید، مقاومت بالا، صیقل پذیری عالی، تخلخل کمتر نسبت به سایر تراورتن ها، مقاومت زیاد در برابر باران های اسیدی و رنگ و طرح زیبا جزء منحصر به فردترین تراورتن های دنیا می باشد. پرداخت هایی که بروی سطح این سنگ انجام می شود به صورت صیقلی، چرمی و نسابیده است. تراورتن شکلاتی آقامحمدی در تمامی ابعاد تایل و طولی و اسلب تولید می شود.
در سطح خارجی این سنگ تراورتن کرم تکاب فرج‌ هایی مشاهده وجود دارد. معمولا این فرج‌ ها را با مواد رزین می ‌پوشانند که سبب شده در برابر سرمای شدید به شدت مقاوم باشد. همین امر احتمال ترک ‌خوردگی، خردشدگی و ریزش تراورتن کرم تکاب را بسیار کم می‌کند. همچنین جالب است بدانید که این سنگ عایق نسبی برای حرارت و صدا به حساب می‌آید.
یکی از سنگهای پرکاربردی که می ‌توان در نماهای خارجی ساختمان و یا حتی داخلی از آن استفاده کرد سنگ تراورتن سفید ابیانه می ‌باشد. این سنگ از معادن استان اصفهان که در روستای ابیانه واقع شده است استخراج می ‌شود. این سنگ با دارا بودن ویژگی هایی همچون ساب پذیری فوق العاده، تراکم بالا و تنوع سورت در موارد بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ تراورتن سفید ابیانه عمدتا در ابعاد 40 طولی بصورت سابیده و چرمی فرآوری می گردد.


:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ نما ارزان , قیمت سنگ نما , قیمت سنگ تراورتن , قیمت سنگ نما ارزان , ارزانترین سنگ تراورتن , سنگ نما , سنگ تراورتن ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 17 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

سنگ هایی که به عنوان سنگ کف در ساختمان استفاده می‌شوند باید سنگ هایی مقاوم در برابر هر گونه ضربه، سایش و خراشیدگی باشند. همچنین باید در استفاده طولانی مدت نیز دچار رنگ پریدگی نشوند. البته این مورد بیشتر برای سنگ کف قسمت های خارجی ساختمان اهمیت دارد تا قسمت های داخلی.

انتخاب مناسب و استاندارد سنگ کف بسیار اهمیت دارد، به ویژه از لحاظ رنگ زمینه آن. چرا که امکان تغییر و تعویض سنگ کف ساختمان کاری وقت گیر و بسیار پر هزینه خواهد بود. یکی از پراستفاده ترین سنگهای ساختمانی رنگی برای کفپوش، سنگ مرمریت لاشتر است. مرمریت لاشتر دارای جنس و بافتی متراکم بوده، به همین دلیل از جذب آب بسیار پایینی برخوردار است. ویژگی ای که برای سنگ کف بسیار حائز اهمیت می باشد.

افزون براین مورد سنگ مرمریت لاشتر مقاومت و استحکام بسیار خوبی در برابر ضربه و خراش دارد. و این مورد بر روی جلاپذیری سنگ تاثیر بسزایی دارد. وقتی سطح سنگ کف جلا داشته باشد کف ساختمان را براق نشان داده و باعث زیبایی بیشتری به ساختمان می دهد.

مزیت مهم دیگری که در این سنگ وجود دارد نصب راحت و بدون دردسر آن می ‌باشد. هرچند که این نوع از سنگ مرمریت وزن نسبتا بیشتری درمقایسه با دیگر سنگهای مرمریت دارد، اما به آسانی نصب می شود.

و مورد آخر اینکه یک سنگ کف ایده آل باید به راحتی تمیز شود و آثار لک بر روی آن باقی نماند. مرمریت لاشتر سنگی است براحتی تمیز و براق می شود. همچنین در برابر مواد شوینده شیمیایی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. اگر سنگ مرمریت لاشتر استفاده فراوانی برای کفپوش انواع ساختمان ها دارد بی دلیل نیست.

source: سنگ کف مرمریت لاشتر



:: موضوعات مرتبط: سنگ مرمريت , سنگ اونیکس یا مرمر , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ صادراتی , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , سنگ کف , سنگ مرمریت کف , سنگ مرمریت لاشتر , قیمت سنگ مرمریت , خرید سنگ مرمریت , قیمت سنگ کف , سنگ کف لابی ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 7 / 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

در بین سنگهای ساختمانی انوع تراورتن کرم و روشن دارای تم رنگی کرم و سفید با موج هایی زیبا می باشند. این موج ها حاصل رسوب گذاری لایه های مختلف طی فرآیند تشکیل سنگ تراورتن هستند. همچنین رنگ و طرح آن ها بسته به نوع معدن و روش استخراج، متفاوت می باشد. از این رو کوپ سنگ تراورتن در کارخانه های سنگبری به دو صورت موج دار و بی موج برش داده می شود.

الان یکی از دلایل پرفروش بودن این سنگهای کرم و زمینه روشن در ابعاد سنگ اسلب مشخص شد. دومین دلیل کاربرد این سنگها می باشد. سنگ اسلب یک نوع برش از سنگ‌ های ساختمانی در اندازه بزرگ است که دارای طول و عرضِ بزرگ تری نسبت به سنگ‌ های تایل می ‌باشد. و همین یک تکه بودن سنگ اسلب باعث ایجاد رگه های طبیعی در بافت آن شده است. و از نحوه کنار هم قرار دادنِ این رگه ها، سنگهای های بوک مچ و فورمچ تولید می شوند.

تولید کنندگانِ سنگهای تراورتن کرم، آنها را در ابعاد مختلفی برش می دهند. و از رایج ترین ابعاد، ابعاد سنگ اسلب است. به ویژه سنگ تراورتن موج دار اگر بصورتِ اسلبِ بوک مچ و فورمچ تولید شود، چرا که زیبایی این دو روش، فوق العاده خاص و چشم گیر است.

source: انواع سنگ اسلب تراورتن کرم



:: موضوعات مرتبط: سنگ تراورتن , سنگ ساختمانی , سنگ تایل , سنگ اسلب , سنگ نما , سنگ کف , سنگ صادراتی , سنگ راه پله , ,
:: برچسب‌ها: ملت سنگ , خرید سنگ اسلب , قیمت سنگ اسلب , تراورتن کرم , قیمت سنگ تراورتن کرم , سنگ تراورتن کرم روشن , سنگ اسلب , قیمت سنگ تراورتن , ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 7 / 1401 | نظرات ()